سخت افزار

بررسی کامل سرور اچ پی

در دنیای ITشناخت محصولاتی که در این زمینه تولید می شوند از ضروریات است.در این مطلب به تعریف سرور و به طور کامل تر سرور اچ پی و ویژگی هایش خواهیم پرداخت.

 

سرور چیست

سرورسیستمی است که خدماتی را برای برنامه ها یا دستگاه های دیگر فراهم می کندکه «کلاینت» نامیده می شوند. به این ساختار مدل مشتری-سرورمی گویند. سرورها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند، مانند به اشتراک گذاری داده ها یا منابع، بین چندین مشتری یا انجام محاسبات برای مشتری یک سرور. سرور ها می توانند به چندین کاربر سرویس دهند و یک سرویس گیرنده می تواند از چندین سرور استفاده کند.

فرایند کاربر ممکن است در همان دستگاه اجرا شود یا ممکن است از طریق شبکه به سرور دستگاه دیگری متصل شود. سرورهای معمولی عبارتند از: سرورهای پایگاه داده، سرورهای پرونده،سرورهای نامه، سرورهای چاپ، وب سرورها، سرورهای بازی و سرورهای برنامه.

سیستم های مشتری-سرور امروزه اغلب با مدل درخواست-پاسخ پیاده سازی می شوند: مشتری، درخواست را به سرور می فرستد، که برخی اقدامات را انجام می دهد و پاسخ را به مشتری می فرستد. این امر معمولا حاکی از قدرتمندتر و قابل اعتمادتر بودن آن نسبت به رایانه های شخصی استاندارد است اما در عوض، خوشه های محاسباتی بزرگ ممکن است از بسیاری از اجزای نسبتا ساده و قابل تعویض سرور تشکیل شده باشند.

به طور کلی سرورها، کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترسی هستند که سایر کامپیوترهای موجود در شبکه به آن متصل شده و از آن فرمان می گیرند. آنها از ترکیب سخت افزار و سیستم عامل مانند رم، فضای ذخیره سازی، پردازنده و … تشکیل شده اند.

از طرفی می توان گفت این تجهیزات از هارد، رم و cpu و پاورهای قدرتمند ساخته شده اند.در واقع می توان گفت سرورها بهره وری و عملکرد کسب و کار و سازمان شما را بهبود می بخشند.

امروزه با رشد چشمگیر دنیای تکنولوژی، نیاز شرکت ها و سازمان ها به استفاده از دنیای شبکه افزایش یافته، که این امر خرید تجهیزات شبکه را به امری ضروری تبدیل کرده است. انتخاب سرور مناسب می تواند بر روی روند رشد کسب و کار تأثیر بگذارد. زیرا خرید سرور خوب حتی می تواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را تغییر داده و به رشد آنان کمک نماید.

5 نوع از سرور ها و اهدافشان را در ادامه توضیح می دهیم:

سرورهای پروتکل انتقال پرونده (FTP) وظیفه انتقال پرونده های داده از سرور به رایانه و بالعکس را بر عهده دارند.

سرورهای پروکسی بین مشتری و سرور خارجی ارتباط برقرار می کنند.

سرورهای بازی، گیمرهای سراسر دنیا برای دسترسی به یک بازی به سرورهای خارجی متصل می شوند.

انجمن بازی های آنلاین مانند Xbox Live یا Playstation Network از این نوع سرورها هستند.

سرورهای وب دارای پرونده های وب سایت هستند و مسئولیت نمایش وب سایت ها در یک مرورگر را دارند. هر زمان که به یک صفحه وب سایت جدید می روید، یک سرور وب، مسئول ایجاد آن است.

 

سروراچ پی چیست

سرورها در انواع مختلف، توسط شرکت های بزرگ تجهیزات شبکه، تولید و در بازار موجود می باشند. اما در این میان، خرید سرورهای HP از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است. در ادامه درباره سرورهای اچ پی به طور کامل توضیح داده و شما را با این سرورهای قدرتمند آشنا می کنیم.سرور اچ پی

 

انواع سرور HP

سرورHP به عنوان پر طرفدارترین سرور در جهان به شمار می رود. شاید دلیل این محبوبیت این است که سرور اچ پی چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک می تواند اکثر نیازهای کاربران را برآورده سازد. از مشخصات سرور اچ پی این است که با انتخاب درست سرور می توانید به عملکرد بالا، افزایش میزان دسترسی، قابلیت توسعه و مدیریت آسان دست یابید.

البته لازم به ذکر است این کمپانی دارای محصولاتی نظیر سرور، سوئیچ، روتر، رک و استوریج بوده که سرور جزء پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد. سروراچ پی به همراه مجموعه ای از تجهیزات و نرم افزارهای مختلف بوده که برای مدیریت، ذخیره سازی اطلاعات و سایر قابلیت های مورد نیاز سازمان ها و سایرمحیط های کاری استفاده می شوند.

سرورهای رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسيم شده اند. سرورهای Tower و Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ موجود می باشند. در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant  و اینکه هر کدام برای  چه کاری مناسب تر است می پردازیم.

 

 

سرورهای HP PROLIANT ML TOWER

سرورهای HP ProLiant ML برای دفاتر شعبه از راه دور و شعبه هایی که به شبکه، فایل، چاپ و دسترسی به اینترنت مشترک و همچنین فضای ذخیره سازی داخلی زیاد نیاز دارند، بهترین هستند.

سرورهای جداگانه ارائه شده، سرورهای ML110 G6، NEW ML110 G7 ، ML150 G6 ، ML330 G6 ، ML350 G6 ، ML370 G6 و ML310 G5p،ML110 Gen،ML30  Gen9هستند.

سرورهای سری ML 100 برای محیط های SMB، معماری های یک لایه و دیگر محیط هایی که دارای برنامه های سبک هستند مناسب هستند، در حالی که سرورهای سری ML 300 می توانند از دفاتر شعب و محیط های مختلف از مراکز داده ، گروه های کاری شرکت ها تا سایت های مهم از راه دور پشتیبانی کنند.


سرورهای HP PROLIANT DL RACK MOUNT

سرورهای DL برای مشاغل نیازمند به ایمیل، شبکه ، مجازی سازی و پیام رسانی بهترین عملکرد را دارند. آنها مقدار خوبی از محاسبات را در یک ردپای کوچک قرار می دهند. مدل ها عبارتند از: DL120 G6 ، NEW DL120 G7 ، DL160 G6 ، DL165 G7 ، DL180 G6 ، DL320 G6 ، DL370 G6 ، DL360 G7 ، DL380 G7 ، NEW DL385 G7 ، DL580 G7، DL585 G7 ، DL78 G6 ، DL980 G7 و NEW DL170e G6، DL380 G10،DL380 G9، DL380 G8، DL360 G10، DL360 G9، DL360 G8، DL360 G7

سرورهای سری DL 100 برای SMB ها ، محیط های محاسبات با کارایی بالا (HPC) و معماری های تک لایه بسیار مناسب هستند. سرورهای DL 300 برای مراکز داده سازمانی و محیطهای پیشرفته SMB هستند. سرورهای سری DL 500 برای برنامه های کاربردی فشرده و محوری هستند. سری DL 700 را می توان برای مجازی سازی و ادغام محیط های بزرگ به کار گرفت. و سری DL 900 برای حجم کار شرکت های پرمصرف، از جمله پردازش تجارت و پشتیبانی پرکاربرد است.


سرورهای HP PROLIANT BL BLADE

تیغه های سرور BL بخشی از HP BladeSystem هستند. Krista Satterthwait، مدیر گروه سرورهای HP BladeSystem ، اظهار می کند که آنها برای مراکز داده مناسب هستند و از آنها برای ذخیره سازی خارجی استفاده می شود. به عنوان مثال سری BL200 برای مشتریانی که با مقیاس گسترده از برنامه های خوشه ای محاسباتی و سیستم عامل ها پشتیبانی می کند مناسب است. مدل ها عبارتند از:

، NEW BL2x220c G7 ،NEW BL460c G7 ،NEW BL465c G7 ،NEW BL490c G7 ،NEW BL620c G7 ،NEW BL680c G7 و NEW BL685c G7.

سری BL400 در درجه اول در مراکز داده ای که زیرساخت، پایگاه داده و محیط های مجازی را اجرا می کنند مستقر شده است. سری BL600 در مرکز داده های سازمانی مستقر شده است که بسیاری از ماشین های مجازی را برای مدیریت پروژه های بزرگ تلفیقی مستقر می کند.


ویژگی های سرور اچ پی

از دیگر ویژگیهای  سرور اچ پی می توان به فناوری نوین اتصال مجازی، کنترلرهای تعبیه شده RAID و چندین ویژگی دیگر اشاره کرد. سرورهای hp با سرعت بیشتری داده ها را پردازش می کنند تا با چالش های تجاری روبرو شوند.همچنین هزینه و انعطاف پذیری را حفظ می کنند.  سرور اچ پی طوری طراحی است که حداکثر کارایی و اطمینان را برای جلوگیری از down شدن ارائه می کند. تکنولوژی ILO راهی برای پیکربندی (configuration)، نگهداری، نصب و راه اندازی است. این قابلیت باعث کاهش هزینه ها برای اپراتور در مقایسه با دیگر سرورها می شود. این به روز رسانی هوشمند، عملیات پیچیده فرم نرم افزارهای نگهداری را راحت تر می کند.


ILO


تجهیزات سرور اچ پی

به طور کلی سرورهای HP به دو سری تجهیزات تقسیم می شوند. سری اول تجهیزاتی هستند که هنگام خرید به سرور متصل هستند که شامل، شاسی سرور، مادربورد، واحد پردازش مرکزی و منبع تغذیه می باشند. سری دوم تجهیزاتی هستند که همراه سرور نیست و باید آن ها را بر اساس نیاز جداگانه خریداری کرد که شامل هارد دیسک، پاور، فن، ریل کیت، رم،سی پی یو و رید کنترلر می باشد. در نهایت این تجهیزات جانبی تأثیر زیادی بر قیمت سرور داشته و البته عملکرد آن را بهبود می بخشد.


نتیجه گیری

ما سعی کردیم نکاتی که در مورد سرور اچ پی وجود دارد را بررسی کنیم به دلیل اینکه سرور های متنوعی در بازار تولید می شوند برای خرید سرور باید به یک سری موارد حتما توجه کنید.به طور مثال اول از همه نیازهای خود را بسنجید و با مطالعه دقیق مشخصات سرورها، بودجه خود و همینطور مشخص کردن فضایی که قرار است سرور قرار بگیرد، مدل مناسب را انتخاب کنید.تیم متخصص ایران رندر می تواند در انتخاب بهتر و دقیق تر سرور های HP به شما مشاوره رایگان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید